חודשו התמיכות לאירועי תרבות במועצות הדתיות

    אבי יעקב 1 Comment on חודשו התמיכות לאירועי תרבות במועצות הדתיות

    המשרד לשירותי דת יתמוך באירועי תרבות במועצות הדתיות בסך כולל של 6 מיליון ₪. השר לשירותי דת, חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי: "כחלק מתפיסת עולמי, חשוב להצעיד את שירותי הדת ולהנגיש אותם לאזרחי ישראל. המדיניות התקציבית אותה אני מוביל, כספי התמיכה ישמשו את המועצות הדתיות להאיר את עולמה של היהדות". מנכ"ל המשרד לשירותי דת, יהודה אבידן: "התמיכה באירועי התרבות מצטרפת לעשייה הברוכה בתמיכה לבנייה ושיפוץ מקוואות "

    בניין המועצה הדתית
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרחיבים את מעגלי העשייה; מיזם חדש במשרד לשירותי דת בתחום התמיכות לאירועי תרבות במועצות הדתיות יוצא לדרך. המיזם יאפשר למועצות הדתיות להנגיש לאזרחי ישראל יהדות במאור פנים ולקחת חלק בסיורי סליחות, שמחת בית השואבה, אירועי הלימוד בהושענא רבה והקפות שניות.

    במסגרת פעילות התקציב לשנת 2023 תומך המשרד בפעילות תרבות תורנית שנועדה לקרב לבבות ולהביא את שמחת החג ומנהגי החג לכלל אזרחי ישראל, מי שאמונות על הפעילות תהיינה המועצות הדתיות ולצורך כך העמיד המשרד לשירותי דת תקציב של כ- 6 מיליון ₪, שיסייע למועצות הדתיות בפעילותן למען אזרחי ישראל.

    מעיון במבחני התמיכה עולה כי הפעילות תכלול סיורי סליחות, שמחת בית השואבה, הושענא רבה והקפות שניות. הפעילויות מיועדות לקהל הרחב, חלקן בתשלום סמלי ומחלקן ייהנה הציבור ללא תשלום.

    השר לשירותי דת, חה"כ הרב מיכאל מלכיאלי, בירך: "כחלק מתפיסת עולמי חשוב להצעיד את שירותי הדת ולהנגיש אותם לאזרחי ישראל. המדיניות התקציבית אותה אני מוביל כספי התמיכה ישמשו את המועצות הדתיות להאיר את עולמה של היהדות. מדובר בבשורה לאזרחי ישראל. מדיניות המשרד היא להציב את האזרח במרכז ולהעניק לו שירותי דת טובים ונגישים. כך נהגנו בתחום מבני הדת וכך אנו פועלים בתחום התרבות התורנית".

    מנכ"ל המשרד לשירותי דת, יהודה אבידן, הוסיף: "התמיכות באירועי תרבות במועצות הדתיות הן חלק בלתי נפרד מפעילות המשרד, ותמיכה זו מצטרפת לתמיכה הגדולה במבני דת, כמו שיפוץ ובניית מקוואות".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לדעתי חובה להעביר חקיקה שאירועי דת יהיו לפי התורה והדת ואז מה שיכלל בתקציב הנ"ל יהיה מחוץ לתחום מבחינת התערבות בג"ץ בהפרדה מגדרית, התאמה לציבור החרדי… והתערבות בתכנים…